FILOZOFIA Z ELEMENTAMI LOGIKI

Wykład
czwartek, 11:15-13:00, sala A, bud. E

Konwersatoria
wtorek,
grupa 1: 9:45-11:15, s. 210, ul. Międzychodzka
grupa 7: 9:45-11:15, s. 211, bud. D, Szamarzewo

ZASADY ZALICZENIA
  • 4 października
    Język jako system znaków |Materiały do ćwiczeń
  • 11 października
    Nazwy | Materiały do ćwiczeń
  • 18 październik
    Elementy Klasycznego Rachunku Zdań | Materiały do ćwiczeń
  • 25 października
     Powtórka 1 Pytania powtórkowe  
  • 8 listopada
     K o l o k w i u m  1 
  • 15 listopada
    Wnioskowania dedukcyjne | Materiały do ćwiczeń
  • 22 listopada
    Sylogistyka | Materiały do ćwiczeń
  • 29 listopada
    Sylogistyka cd.
    Sylogizmy know-how: Jak dobrać wniosek? (WERSJA POPRAWIONA, 8.12.2016)
    Jak dobrać przesłankę? 
    ZADANIE DOMOWE 1 - tylko dla grupy czwartkowej
    W dowolnym medium znajdź przykład sylogizmu, zbuduj jego schemat i sprawdź, czy jest on sylogizmem poprawnym. Jeżeli nie, wskaż dlaczego. Pamiętaj o uzasadnieniach i podaniu źródła.
    Mogą wykorzystać Państwo dowolne źródła (memy, fragmenty filmów/seriali, poezję, fragmenty książek etc.). Jeżeli korzystają Państwo ze źródeł dostępnych w internecie jako źródło wystarczy podać (działający) link. W pozostałych wypadkach proszę o kopię (np. zdjęcie fragmentu tekstu/wiersza itp.). Rozwiązanie proszę przygotować w formie pliku tekstowego (.doc, .odt, .docx) lub pdf.
    Zadanie proszę przesyłać mejlem na adres k.paluszkiewicz@amu.edu.pl do 5 stycznia, g. 20:00. W temacie mejla proszę umieścić: FzEL: ZADANIE 1
    Jako źródła w grę nie wchodzą:
    podręczniki (oraz skrypty, notatki itp.) do kursów logiki,mem z pingwinem z zadania 17 (temat: sylogizmy),wnioskowania zaprezentowane w pytaniach 5 i 8 (plik: pytania powtórkowe z tematu Powtórka 2).
  • 6 grudnia / 8 grudnia
     Powtórka 2 Pytania powtórkowe 
  • 13 grudnia / 15 grudnia
     K o l o k w i u m  2 
  • 20 grudnia / 5 stycznia
    Klasyfikacja rozumowań | Materiały do ćwiczeń
  • 10 stycznia / 12 stycznia
    Indukcja eliminacyjna Typy wyjaśnianiaMateriały do ćwiczeń
    Spis zagadnień
    Na zajęciach będziemy omawiać następujące tematy: Indukcja eliminacyjna i jej kanony (plik: Indukcja eliminacyjna, slajdy 26-46), typy wyjaśniania (plik: Typy wyjaśniania, slajdy 18-28). Jeżeli znajdą Państwo czas polecam przeczytać także pozostałe części z wykładów prof. Urbańskiego – stanową dobre uzupełnienie tego, czym będziemy się zajmować.
    ZADANIE DOMOWE 2 - tylko dla grupy czwartkowej
    Proszę określić na jakich kanonach indukcji eliminacyjnej się opiera się badanie Shelley Taylor i Susan Fiske (1975). Opis badania otrzymali Państwo na swojego mejla uniwersyteckiego. Pełna odpowiedź powinna zawierać nie tylko określenie kanonu, ale także wyróżnienie poprzedników (A) i następników (a) czasowych – tak jak robiliśmy to w trakcie zajęć.Jeżeli uznają Państwo, że badanie opiera się na kanonie zmian towarzyszących proszę także sformułować zależność opisującą wynik (np. Im wyższe A, tym niższe a).Na rozwiązania czekam do 26 stycznia, g.20:00. Odpowiedzi proszę przygotować w formie plików tekstowych (.doc, .odt) lub .pdf. W temacie mejla należy umieścić FzEL: zadanie 2.
  • 17 stycznia / 19 stycznia
    Elementy pragmatyki Pytania | Materiały do ćwiczeń
    Spis zagadnień
    Na zajęciach skupimy się na różnicy w znaczeniu semantycznym i pragmatycznym oraz maksymach Grice’a (plik: Elementy pragmatyki). Z pliku Pytania proszę przeczytać slajdy 1-15. Zajmiemy się ogólną charakterystyką rodzajów pytań i odpowiedzi.
    PREZENTACJA POWTÓRKOWA
  • 24 stycznia / 26 stycznia
     K o l o k w i u m  3